konfekt + konfektion + konffession

Publicerad 2015-10-26 20:33:33 i

Alla dessa godsaker. Alla dessa små färger som blir till oaser i mitt hem. Hela sommaren har jag varit uppfylld av ett slags retro-svärmmeri. En lyckobubbla. Men nu är det höst. Det är höghöst. Jag har inte ens hunnit smälta att sommaren passerat. Egentligen. Alldeles redan! Vad hände, var tog tiden vägen? 

Nej, jag vet faktiskt inte. Var tiden blev av alltså. Men jag ser spår av att den passerar när jag tittar längs med listerna i hallen. 

Aldrig förr har jag varit så förlåtande mot dammråttorna. De små liven *nyper dem glatt i kinden*. Jag har liksom slängt kex åt dem och utropat "high-five". Vi är ett team nu. För jag vill ju bryta det där. Typ sagan om den perfekta mammsingen som tvättar golv med tandborste och lagar mat från grunden. Som aldrig skulle förmå sig att låta smutsiga tallrikar HELT CHILL övernatta på diskbänken. Som ALDRIG NÅGONSIN skulle "råka glömma" att marinera sina armhålor med ljuvlig papaya-deo. Och som verkligen inte skulle låta det gå så långt att smörfantaster ber om att få kärna smör när de ser ens hår. Fast om sanningen ska fram så har nog aldrig de där grejerna suttit så hårt i mig ändå. Jag lever liksom i harmoni med min inre gris och alltid gjort. Eller lite mer fancy - jag är en konstnärssjäl! Ni vet, vad är egentligen mer kreativitershämmande än en välstädad ateljé? Faktum är att jag aldrig sett en välstädad sådan. Japp, det summerar det hela! 

Mer skit åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela